FireFox يكي از دوستان سؤال ساده ولي در عين حال مهمي ازم پرسيد كه باعث شد يادم افتاد چيز‌هايي كه براي هريك از ما خيلي ساده و پيش پا افتاده هستند، ممكنه يكي از مشكلات و يا حتي معظلات كاري ديگران باشد.

به ايشون قول دادم كه امشب راهنماي بكاب داشتن از BookMark در فايرفاكس رو براشون بفرستم.
اميدوارم به درد ديگران هم بخوره.

FireFox bookmark ابتدا از نوار ابزار بالاي فايرفاكس منوي BookMarks را انتخاب و Organize BookMarks را كليك كنيد، براي دسترسي سريعتر به اين گزينه مي‌توانيد همانطور كه در تصوير هم نشان داده شده از كليد‌هاي تركيبي Ctrl+Shift+B نيز استفاده كنيد.

انتخاب اين گزينه در فايرفاكس شما را به صفحه ديگري منتقل خواهد گرد كه كليه امور مربوط به بوك‌مارك‌ها يا به قول IEكارها Favorites را در اختيار خواهيد داشت، البته اين قابليت‌ها كم نيست و اصلاً قصد توضيح كامل اين بخش و قابليت‌هاي آن را ندارم، ولي با كمي گشت‌زني در آن خود خواهيد ديد كه قابليت‌هاي فراواني در اين بخش براي كاربران فايرفاكس قرار داده شده.

FireFox bookmark در FireFox 3 اين بخش دستخوش تحول بزرگي شده كه يكي از آن‌ها جدا كردن امور ورودي و خروجي‌ها از طريق بخش Inport and backup و افزودن امكان بكاببه صورت مجزاء است.

اگر مي‌خواهيد فقط بكاب از BookMark خود داشته باشيد، كافيست گزينه Backup را كليك كرده و مسير مورد نظر خود را انتخاب كنيد تا فايرفاكس يك بكاب تمام عيار از بوك‌كارك شما با پسوند json كه شامل تاريخ بكاب گرفتن شما هم مي‌شود را برايتان ذخيره كند كه البته فقط به درد بازيابي در خود فايرفاكس مي‌خورد، البته فعلاً چون بعيد نيست Add-onهايي براي استفاده از اين فايل معرفي شود، من چيزي پيدا نكردم، شايد همين حالا هم باشد.

اگر هم مي‌خواهيد از اين بكاب گرفته شده در هر جايي استفاده كنيد، كافيست گزينه دوست داشتني و مورد علاقه من Export HTML را انتخاب كنيد تا بر اساس طبقه‌بندي‌هايي كه انجام داده‌ايد يك فايل HTML كامل برايتان ساخته شود.

سؤالي بود كامنت بزاريد تا جواب بدم

ا

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook
Yahoo
Feed

comments : 1

  1. ناشناس  

    حاجی جان زحمت کشیدید واقعا بدردم خورد امیدوارم دیگران هم بکارشون بیاد موفق باشید

ارسال یک نظر